2020. január 18., szombat

Szabadítsd fel a tested az Intimitás 5 Elemével

Szabadítsd fel a tested az Intimitás 5 Elemével
Írta: Dr. Lisa Cooney





A Lezárás: Mi is az?

Miközben világszerte facilitálok tanfolyamokat, újra és újra látom az embereket lezárni, hogy óvják, védelmezzék vagy másképpen gondoskodjanak a testükről válaszképpen a bántalmazásra - még akkor is, ha a bántalmazás évtizedekkel ezelőtt volt.

Rugalmatlanná és merevvé válnak. Lehet, hogy tele vannak fájdalommal. Krónikus problémákat alakítanak ki, úgy mint soha el nem múló váll vagy hátfájást.
Vagy érzéketlennek és elkülönültnek érezhetik magukat. Akárhogy is, a testük az ellenségükké válik, ahelyett, hogy a szövetségesük lenne.

Beragadtál a lezárásba?

Képzelj el egy gyermeket szorosan, egy labdává összegömbölyödve: a szeme zárva, ujjai a fülében, a térdei a mellkasához húzva. Semmit nem akar látni vagy hallani. Nem kívánja az érintést. Azt akarja, hogy mindenki hagyja békén. Ez a lezárás.

Mégis mindannyian tudjuk, ez a kislány igazából arra vágyik, hogy valaki felvegye, megtartsa, elmondja neki, hogy biztonságban van, hogy soha többé nem fog hozzányúlni senki, és befogadhatja az érintést, és a kedves, megnyugtató és végül kellemes érintkezéseket.

Egykor én voltam ez a kislány. Évtizedekbe telt, mire kijutottam a lezárásból, és új kapcsolatot kezdtem a testemmel. Ha nincsenek meg a szükséges eszközeid vagy támogatásod, hogy elengedd a bántalmazást a testedből, lehet, hogy te is lezártan élsz tovább.

Lezárásból a Testeddel Való Egységközösségbe

Amikor lezársz, elkülönülsz a testedtől és a benne rejlő bölcsességtől. Úgy érezheted, hogy a tested korlátozás: vele lenni barátságtalan és veszélyes. A "testeddel való egységközösség" elképzelése káprázatnak tűnhet. Ez mégis olyan lehetőség, ami valóban megtapasztalható.

És az egész azzal kezdődik, hogy új beszélgetést indítasz a testeddel.

Az Intimitás 5 Eleme

Az Access Consciousness eszközei és leleményei megerősítettek, hogy kikerüljek a lezárásból a testemmel való egységközösség terébe. Különösen az Intimitás 5 Eleme: bizalom, megengedés, sebezhetőség, hála és tisztelet. Hadd osszam meg veled, mik ezek:

1. Bizalom: figyelni a tested jelzéseit és azok alapján cselekedni; bízni a testedben az, hogy megteszed, ami szükséges

2. Megengedés: a helyes vagy helytelen, jó vagy rossz ítéletei nélkül lenni a testeddel és válaszolni neki

3. Sebezhetőség: hajlandóság, hogy nyitott legyél és leengedd az összes faladat, kezdve azokkal, amiket önmagaddal szemben állítottál

4. Hála: szeretni és elismerni a testedet, még a legjobban megítélt részeidet is

5. Tisztelet: tisztelettel bánni a testeddel

Az intimitás 5 elemét használtam, hogy egy új beszélgetésben kalauzoljon a testemmel.

Mindaddig, amíg meg nem ismertem az intimitás 5 elemét, a kapcsolatom a testemmel olyan volt egy tipikus öreg házaspár kapcsolata, akik már évtizedek óta nem figyelnek egymásra; közömbösek egymással,  elbeszélnek egymás mellett, és szelektív figyelmet használnak, hogy be- vagy kihangoljanak amikor csak akarnak.
De amint elkezdtem használni a Bizalom első elemét, ténylegesen figyeltem arra, mit tud a testem. Kiderült, hogy a testem sokat tud arról, hogy mit szeretne enni vagy viselni; hogyan szeret mozogni; mi vagy ki az, akinek jó vagy épp nem jó érzés a közelében lenni.

Minél inkább figyeltem a testemre, minél több mindent felfedett előttem a testem, annál jobban kezdtek a testem és köztem lévő akadályok puhulni. A merevség elkezdett feloldódni. Lassan, de ez is egy kezdés volt. Nem éreztem többé úgy magam, hogy én lennék az az idős házaspár.

A megengedés 2. elemének használata közben szembe kellett néznem és el kellett engednem az ítéletek és a szégyen évtizedeit, amit  a testemről cipeltem. Úgy éreztem, ezzel az elemmel több ezer kilónyi lánc lett eltávolítva a testemből.

Számomra a sebezhetőség 3. eleme az intimitás valódi szíve. Ez az, ahol látnom kell magamat teljesen védtelenül - minden részemet, amire talán jóként, rosszként vagy csúfként tekintenek. Azáltal, hogy önmagammal voltam egy ilyen meztelen, védtelen módon, olyan egységközösségre találtam, amit azelőtt soha nem ismertem. Nem volt több színlelés, maszk vagy látszat. Képes voltam további bújkálások nélkül teljesen önmagammal lenni.

A hála 4. eleme egy kis kihívást jelentett számomra. Mondjak köszönetet ennek a testnek, ami annyi bántalmazást viselt el? Annyi traumát? Hogyan köszönhetném ezt meg? Ezt lassan kezdve gyakoroltam, hálát adva a megjelenésem különböző aspektusaiért, amikért mindig bókokat kaptam, mint például a mosolyom, a szemem. Egy idő után el kezdtem értékelni az erőmet. Az életerőmet. És egy idő után még a gömbölyded vonalaimat is megbecsültem.

Talán a tisztelet 5. elemét volt a legnagyobb kihívás  magamhoz ölelni. A 20-as éveimben rengetegféleképpen voltam tiszteletlen a testemmel: drogokkal, alkohollal és szabad szerelemmel. Nem tudtam, hogyan kezeljem a lezárást, szóval mindent megtettem azért, hogy elnémítsam magam. Ez is egy másik módja volt, hogy folytassam a bántalmazás ismerős mintázatát: azáltal, hogy tiszteletlen vagyok a testemmel.


Egy egészség-krízis kellett hozzá, hogy végre ráébredjek arra a tényre, hogy ha nem kezdem el becsülni a testemet, a testem továbbra is lefelé fog haladni a fájdalom és halálközelség veszélyes útján. Ez nagyon megalázó volt. Azáltal, hogy véget vetettem az egészségtelen szokásaimnak és helyette a testem tiszteletét választottam, valódi egységközösségbe léptem. A testem a legjobb barátom és szövetségesem lett.

És a lezárás? Az eltűnt. Elköteleződtem önmagam és a testem felé, hogy mindennap gyakoroljam - ÉLJEM - az intimitás 5 elemét, és ez az, ami a Radikális Elevenség terében tart engem.

A testeddel való kapcsolatod olyan mint egy partnerrel, házastárssal, szeretővel vagy kedves baráttal lévő esetleges kapcsolat: szerepel benne az intimitás tánca. Nem arról van szó, hogy minden egyes másodpercben egységközösségben vagyok a testemmel, de észreveszem, hogy ha nem figyelek a testemre és gyorsan irányt változtatok. És ha néhány tünet megjelenik, ahelyett, hogy belemennék a testem rosszaságába, elkezdek arra figyelni, mit próbál elmondani nekem.

Arra bátorítalak, hogy használd az intimitás 5 elemét, hogy új fajta beszélgetést indíts a testeddel. Lehet, hogy hozzám hasonlóan neked is eltart majd egy ideig, mire minden egyes elemet magadhoz ölelsz. És a saját tapasztalatomból és a több ezer klienssel való munkából kiindulva tudom, hogy ha elköteleződsz az 5 elem gyakorlásához, nagy váltásokat fogsz észre venni. Ez nem csak abban fog támogatni, hogy kikerülj a lezárásból, de az elemek abban is támogatnak téged, hogy minden kapcsolatodban nagyobb könnyedséget és intimitást tapasztalj meg.



Fordította: Szecskó Emese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése