2017. június 30., péntek

Amikor a kudarc jó lehet az üzletednek

Amikor a kudarc jó lehet az üzletednek

Olykor a hiba, a tudáshoz hasonlóan, hatalom

Írta: Libby-Jane Charleston



Ritka az olyan ember, aki még soha semmiféle kudarcot nem ízlelt meg, és ezt még a legsikeresebb emberek sem tudják elkerülni. Mégis, amikor a gyakori félelmekről van szó, a kudarctól való félelem óriási mértékű, különösen, ha az üzleti világról beszélünk.

Egy mostani tanulmány kimutatta, hogy Ausztráliában a kudarctól való félelem elfojtja az innovációkat, az emberek 55%-a vallotta azt, hogy fél attól, hogy belebukik az üzleti vállalkozásokba. Egy amerikai tanulmány megállapította, hogy ugyanez a félelem a fő tényező az alkalmazottak alacsony produktivitása esetén.

Ráadásul a kudarctól való félelemmel azt is kockáztatod, hogy megakadályozod a lehetőségeket az innovációkra és a kreativitásra. Ezt az üzleti újító és nemzetközi szónok Gary Douglas állítja, aki elmondta a HuffPost Australia-nak, hogy az üzleti kudarcot inkább a növekedésre és a változásra való lehetőségként kellene felfogni.  És abban is hisz, hogy valójában semmi sem kudarc.

"Az egyetlen kudarc az, hogy nem vagy hajlandó választani. Ha hajlandó vagy választani, nem hibázhatsz. Lehet, hogy nem olyan dinamikusan sikerült mint ahogy szeretted volna, de igazából nem hibázhatsz."- mondta Douglas.

"Ha úgy tekintesz a kudarcra, mint ami megmutatja, mi az, amiben nem vagy hajlandó sikeres lenni, ahelyett, hogy csak hibaként tekintenél rá, akkor ott van nagyszerűbb lehetőség. A siker valójában arról szól, hogy hajlandó vagy ránézni arra, mit változtathatsz meg, és meg is változtatod."

kép lelőhelye:
http://www.moneysoldiers.com/tag/business-leadership/
Alan Manly, "A valószínűtlen Vállalkozó" szerzője azt nyilatkozta a HuffPost Australia-nak, hogy a jó vezető egyik ismertető jele az, hogy felismeri, hogy a kudarc, a tudáshoz hasonlóan, hatalom.

"Egy hibaként érzékelt dolog gyakran egy eltérő eredmény attól, mint amit elvártak. Egy cikk helyett egy cakk, úgymond. Becsüld fel ismét, már az új körülményt annyi szempontból, amennyiből csak lehetséges, kilépési stratégiát vagy új előremutató utat keresve." - mondja Manly.

Akkor is, ha van olyan alkalmazottad, aki hibázott, Manly hiszi, van rá mód, hogy könnyedén felemeld . Először is felteheted a kérdést: "Mit tanultunk ebből?"

"Ez egy remek kérdés olyasvalakinek, aki elfogadja, hogy tévedett. A közös tanulási tapasztalat ajtót nyit arra, hogy feltegyük a kérdést, esetleg a kérés nem volt tökéletes vagy megkérdőjelezzük az eredmények megvalósíthatóságát. Folytasd a párbeszédet, amíg meg nem tudod, milyen tapasztalatot szerzett."

Douglas úgy gondolja, hogy a leghatékonyabb üzleti vezetők megengedik másoknak azt, amit ők maguktól talán nem választanának - még akkor is, ha úgy tűnik, lehetővé teszik, hogy "hiba" történhessen.

"Ennek során az alkalmazott képes elfogadni, hogy felelősséggel tartozik az eredményért, és be tudja fogadni az éberséget az általa meghozott választásokból."

"Az igazi vezetés az a képesség, hogy bármit meg tudsz változtatni; a képesség, hogy megerősíted az embereket, és a képesség, hogy előhozod a képességeiket és növeled azokat. Mi lenne, ha nem léteznének hibák? A választás mindig éberséget ad, és az éberség megfizethetetlen."

Gary Douglas tanácsai, hogy egyre kényelmesebbek legyenek számodra a kudarcok:

  • Engedd meg az alkalmazottaidnak, hogy átdolgozzák magukon a hibákat és tanuljanak belőlük. Ha egy alkalmazott "hibázik", érd el, hogy ránézzen, mi az, amit most tud, amit előtte nem tudott. Ahelyett, hogy az eredményt figyeli, és rossznak vagy kudarcnak ítéli meg, kérdezd meg tőle, "Mi más is lehetséges?"
  • Légy éber arra, mi az igazi oka annak, hogy néhány alkalmazott ismétli ugyanazokat a hibákat. Ha van valaki, aki ugyanazt a "hibát" követi el újra és újra, vagy nem akarja igazán azt az állást, olyan karriert épít, ami nem is érdekli valójában, vagy van valami, ami akadályozza őt.
  • Vedd észre, hogy a "hiba" végső soron segít téged. A jó vezetők semmire nem tekintenek kudarcként. Ha valami, amit választottál, nem azt a bizonyos eredményt hozta, tegyél fel kérdéseket. Mi a helyes ebben, amit eddig még nem vettem észre?



"Soha ne mondd meg az embereknek, hogyan csinálják a dolgokat. Mondd meg nekik, mit kell elvégezni,
és meg fognak lepni a találékonyságukkal." George Patton generális


Forrás: http://www.huffingtonpost.com.au/2017/06/15/when-failing-can-be-good-for-your-business_a_22240848/

Fordította: Szecskó Emese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése