2016. január 15., péntek

Nem vagy motivált? Légy inspirált! :)


Elvesztetted a motivációd?
Inspiráld Magad 3 egyszerű lépésben!

Írta: Dr. Dain Heer



        Mindannyiunknak vannak pillanataink, amikor frusztráltak vagyunk, elveszítjük az erőnket vagy beragadva érezzük magunkat. Szóval hogyan lehetnénk „leragaszthatatlanok”? Ez a gondolkodásmódról szól. Kövesd ezt a 3 ötletet, és hamarabb érzed magad ismét inspiráltnak.

        Hányszor van az, hogy amikor ez történik, azt hallod az emberektől: „Csak motivációra van szükséged!” A motivációval az a probléma, hogy azon az elképzelésen alapul, hogy valami baj van veled, amit meg kell javítani. Az egész motivációs paradigma azon a hiten alapul, hogy, ha eléggé bírálod és ítéled magad a megfelelő, helyes módon, akkor javulni fogsz. Szóval lényegében változásba próbálod ítélni magad azáltal, hogy feljebb tekered az önkritizálás gombját. Aúcs! Azonkívül, hogy ez igazán nem kedves magaddal szemben, még hatástalan is, ha valóban szeretnél hosszantartó változást és lendületet az életedben.

        Azután, hogy kismilliószor megteremtettem a motivációs-önbírálós kört úja és újra, ráébredtem, hogy, ha arra vágyom, hogy valóban előre haladjak az életben, valamit másképp kéne csinálnom. Észrevettem, hogy azok az idők, amikor boldognak érzem magam, és képesnek arra, hogy megvalósítsak dolgokat, voltak azok, amikor inspiráltnak éreztem magam. Tele voltam energiával, rengeteg mindent meg tudtam csinálni, és ez soha nem tűnt kemény munkának. Amikor inspirált vagyok, túlságosan lefoglal az öröm ahhoz, hogy bíráljam magam, és a motiváció sem tényező.

          Az inspirált élet sokkal könnyedébb és örömtelibb mód ahhoz, hogy megteremtsd, amit szeretnél az életben, és 3 egyszerű lépésben elvezetheted magad ide:
            
              1.       Öleld át a különbözőséged és ne ítéld!

           Amikor nem lelkesedsz azért, hogy úgy csináld a dolgokat, ahogy látszólag mindenki más teszi, vagy nem vagy sikeres  benne – akkor tényleg elbuksz, lusta és rossz vagy? Vagy épp csak abban vallottál kudarcot, hogy olyan legyél, mint mindenki más? Mi van akkor, ha csak nagyon különböző vagy? Az egyetlen dolog, ami igazán lehetsz, az te magad vagy. Szóval ne próbálj meg olyan lenni, mint mások, vagy úgy csinálni, ahogy mindenki más csinál!


           Én úgy nőttem fel, hogy azt mondták, ha találsz valamit, amiben jó vagy, akkor ahhoz örökre oda kell ragasztani magad. Felnőttként nagyon el kezdett érdekelni az íjászat. Nagyon sok időt és pénzt fektettem abba, hogy a mesterévé váljak. Imádtam. Egy pár hónapon belül minden lelkesedésemet elvesztettem. Először megpróbáltam magamra erőltetni, hogy tovább folytassam, mert azt gondoltam, ezt kell tennem - találsz valamit, amiben jó vagy és most már mindig ezt csinálod, ugye? Kiderült, hogy más vagyok! Nem így működöm. Nagyon élveztem az íjászatot és mindent kihoztam belőle, amit tudtam, és készen álltam arra, hogy továbblépjek valami más felé. Mi van akkor, ha nem rossz dolog pályákat változtatni, új dolgokat elkezdeni és befejezni olyan gyorsan és annyiszor, ahogy és ahányszor csak szeretnél? Hajlandónak lenni elengedni a dolgokat, ha többé már nem működnek  neked. Még akkor is, ha csak 3 hónapig, 3 hétig, 3 napig vagy csak 3 percig tartottak! Amikor ráébredtem, hogy nem kell odaragasztanom magam valamihez, csak azért mert más emberek szerint ezt kellene tennem, az inspiráció az újra és örömtelire szinte azonnal elém tűnt. Imádok sok különböző dolgot csinálni! Az, hogy mindig ugyanazt tegyem, nekem nem működik.

            Neked mi működik? Próbáltad már magadat egy dologhoz odaragasztani, miközben igazából 10 különbözővel szerettél volna foglalkozni? Mit adhatnál hozzá az életedhez csupán az örömtelisége miatt? Az inspiráció nem azokhoz köszönt be, akik a megfelelő, helyes módon próbálják csinálni a dolgaikat, vagy A-tól Z-ig próbálják követni a programot, hanem azokhoz, akik nyitottak a váltásra, az örömre, és hajlandóak azt választani, ami nekik működik, nem törődve azzal, hogy mennyire paprikajancsinak tűnhetnek mások számára emiatt.

              2.      Hála és nagyrabecsülés, mint hozzáállás

        Az inspirált változáshoz van egy egyszerű kulcs – a hála! Nézd, ha bármit is megítélsz magaddal kapcsolatban, azt igazából nem tudod megváltoztatni. Amiért hálás vagy, azt exponenciálisan meg tudod változtatni – és gyakran sokkal gyorsabban és könnyebben, mint gondolod! Itt egy példa arra, hogyan is működik: mondjuk, van 2 barátod, az egyik kritizál téged, és azt mondja, meg kell változtatnod azt, ami a baj veled, és van egy másik barátod, aki pontosan azért becsül nagyra téged, aki vagy, és azt mondja: „hé, mivel járulhatok hozzá neked, amivel még többet kapsz az életedbe abból, amit szeretnél?” – melyik barátság ad neked több inspirációt és energiát ahhoz, hogy többet teremts abból, amit akarsz? Légy a magad számára az a barát a saját életedben. Ne a problémákat és hibákat keresd. Köteleződj el amellett, hogy hálás vagy magadnak – sorolj fel legalább 3 dolgot mindennap, és írd le őket. Nézz rájuk és tedd fel a kérdést: „Mit adhatok hozzá az életemhez, hogy ebből még több jelenjen meg az életemben?” Mekkora örömöd származhat abból, hogy arra helyezed a figyelmed, hogy többet teremtesz abból, amit szeretsz?

             3.      Őrizd meg a kíváncsiságod és a csodálkozásodat

         A kíváncsiság és a csodálkozás természetes része az önmagadként való létezésednek – csak nézd meg a gyerekeket. Folyamatosan játszanak és felfedeznek. Töltöttél valaha időt gyerekkel, és érezted magad újra inspirálva csak azáltal, hogy az ő szemén keresztül láttad a világot? Csak mi buta felnőttek vagyunk azok, akik ezt feladják és próbálnak komolyak lenni! Valójában nem kell küzdened vagy szétdolgoznod magad azért, hogy megteremtsd, amit az életedbe akarsz. Képezd magad újra kíváncsivá és csodálattal telivé azáltal, hogy egyre több kérdést teszel fel a mindennapi életedben. Két kérdés, amit minden helyzetben használhatsz: „Mi más is lehetséges itt, ami még eszembe sem jutott?”, „Mire vagyok képes, amit eddig soha nem is képzeltem?”

          Az inspiráció varázslata az, hogy soha nem tudod, pontosan hol fog felbukkanni – de mindig megjelenik, amikor hajlandó vagy feladni a motivációt azért, hogy könnyedébb, boldogabb megközelítésből teremtsd az életed. Amikor abbahagyod az ítélkezést és nagyrabecsüléssel és kalandvággyal átöleled magad, mindig lesz elég energiád, hogy a játék élén maradj!


Forráscikk: http://fitfluential.com/2016/01/losing-motivation-inspire-yourself-in-3-easy-steps/
Fordította: Szecskó Emese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése